zilie

Stripegenser med rullekanter

Posted by zilie den 07.06.12

Nei, dette er ikke rullegenseren fra Nøstebarn som jeg har strikket flere av tidligere, men den kan minne mye om den. Forskjellen er at denne strikkes ovenfra og ned og i tykkere garn og på pinne 5. Jeg strikket den minste størrelsen og den ble veldig liten og søt. Garnet består av alpaca med litt nylon, det er ikke tvunnet på vanlig måte men kjedetvunnet/heklet eller noe sånt, dermed er det utrolig luftig og resultatet er superlett og mykt.

20120607-203413.jpg

Mønster: Model D Vital
Garn: Rustic fra Hjertegarn
Pinner: 5 mm

3 kommentar to “Stripegenser med rullekanter”

  1. Charlotte said

    Så fin denne genseren var! Vet du hvor jeg kan få tak i oppskriften? Kunne godt tenke meg å prøvd en gnser som strikkes ovenfra og ned. God helg!

    • zilie said

      Hei! Takk for kommentar.

      Jeg kjøpte oppskriften hos Karmin i Kristiansand, de har ikke nettbutikk men hvis du sender de en mail så vil de sikkert sende deg både oppskrift og garn. Jeg fant også oppskriften på hjertegarn.com i heftet Baby no. 30. Genseren heter model D.

      Det er en enkel og rask genser å strikke, så jeg anbefaler deg å prøve 🙂

Legg igjen en kommentar

 
